مورد علاقه ها 0
      موارد بیشتر
    • خانه
    • محصولات
    • کونیکا مینولتا
    • ریکو
    • زیراکس
    • تعمیرات تخصصی
    • مقالات
    • آموزش راه اندازی کافی نت و دفتر فنی
    • تماس باما

    آموزش راه اندازی کافی نت و دفتر فنی

    آموزش راه اندازی کافی نت و دفتر فنی

    آموزش راه اندازی کافی نت و دفتر فنی

    زمان مطالعه این مقاله:10دقیقه

    آموزش راه اندازی کافی نت:
    این روزها، راه اندازی کافی نت به علت استقبال بالای افرادی که به اینترنت و کامپیوترهای شخصی دسترسی ندارند، رو به افزایش است. اگر در کنار داشتن روحیه‌ای خلاق به دنیای الکترونیک و کامپیوتر نیز علاقه دارید، بهترین ایده را برای کار آفرینی را انتخاب کرده‌اید. ارائه اینترنت پر سرعت و سایر خدمات مربوط به کامپیوترهای اختصاصی از اهداف اصلی راه اندازی کافی نت است. اگر عاشق نرم افزار و سخت افزار هستید و از بچگی رؤیای داشتن یک کافی نت را در سر می‌پروراندید، در ادامه با ما همراه باشید. در این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری محک به شما از سود کافی نت، مقدار سرمایه اولیه برای راه اندازی کافی نت، مزایا و معایب این شغل، هزینه راه اندازی کافی نت و … اطلاعات مفیدی ارائه خواهیم کرد.
    کافی نت کجاست؟
    به مکان‌های عمومی که برای استفاده از اینترنت تجهیز شده‌اند، کافی نت می‌گویند. معمولاً کافی نت‌ها از ارائه خدمات اینترنتی به مشتریان کسب درآمد می‌کنند. امروزه با توجه به گسترش اینترنت در ایران و ارائه خدمات الکترونیکی در بسیاری از مؤسسات و ادارات، راه اندازی کافی نت تبدیل به ایده‌ای سودآور شده است. برای مثال بسیاری از افراد به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت‌های خانگی برای ثبت نام کنکور و اعلام نتایج و حتی انتخاب رشته دانشگاه از طریق اینترنت به کافی نت‌ها رجوع می‌کنند .
    همچنین بانکداری الکترونیک، پرداخت اینترنتی انواع قبوض، دریافت کارت ورود به جلسه کنکور، پیگیری خدمات دولتی مانند کارت سوخت و … از دیگر خدمات کافی نت‌ها است.
    هزینه اجاره یا خرید مکان برای راه اندازی کافی نت:
    انتخاب یک محیط مناسب با شرایط عالی و بازدهی مناسب برای راه اندازی کافی نت از واجبات است. به پیشنهاد گروه نرم افزاری محک مکان مناسب برای راه اندازی کافی نت و خدمات کامپیوتری ویژگی‌های زیر را دارا می‌باشد:
    • راه اندازی کافی نت در محل زندگی قشر ضعیف جامعه که دانش کامپیوتری کمی دارند .
    • روزانه عابران زیادی از جلوی کافی نت شما تردد کنند.بهتر است کافی نت خود را در نزدیکی مدارس و دانشگاه‌ها تأسیس کنید.
    • مکانی که دسترسی و جای پارک خوبی داشته باشد.
    • دارای متراژ 15 تا 25 متر
    بر اساس گزارش‌های مید‌‌انی، هزینه اجاره یا خرید مکان برای راه اندازی کافی نت از ماهی 9 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان متغیر می‌باشد.
    هزینه خرید لوازم و تجهیزات کافی نت:
    هزینه خرید تجهیزات مورد نیاز کافی نت بسته به اندازه فروشگاه متفاوت می‌باشد اما به طور کلی مقدار سرمایه مورد نیاز برای خرید لوازم و تجهیزات برای هر کافی نت بین 50 تا 100 میلیون تومان برآورد شده است. همچنین مقداری از سرمایه خود را برای خرید تجهیزات کاربردی دیگر مانند نرم افزار حسابداری، دستگاه کارت‌خوان، کنار بگذارید.
    آنچه که میزان سرمایه اولیه کافی نت را بالا می‌برد، هزینه‌های خرید لوازم و تجهیزات کافی نت است. شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها، تجهیزات دست دوم نیز خریداری کنید. در ادامه به بررسی لوازم و تجهیزات مورد نیاز کافی نت می‌پردازیم:



    · کامپیوتر به عنوان سرور
    شاید جالب باشد بدانید که در یک کافی نت چند دستگاه کامپیوتر برای استفاده مشتری‌ها وجود دارند که از طریق کامپیوتر مدیر کافی نت (سرور) مدیریت می‌شوند. لازم است برای کافی نت خود یک سیستم قدرتمند تهیه کنید. سیستمی که 8 گیگابایت RAM داشته باشد و پردازنده آن core i 5 باشد به نوعی سیستمی قدرتمند است. پیشنهاد می‌شود برای کامپیوتر مدیر (سرور اصلی) یک هارد 2 ترابایتی خریداری کنید و به هیچ عنوان به دنبال خرید لپ تاب برای این کار نباشید.
    · کامپیوتر یا لپ تاپ مناسب به عنوان کلاینت یا سیستم مشتری
    کامپیوتر یا لپ تاب‌های مناسب با 2 گیگابایت RAM و پردازنده G620 برای وب‌گردی مشتریان کافی است. اگر بودجه خوبی دارید می‌توانید به سیستم‌های با 4 گیگابایت RAM هم فکر کنید. در این صورت هنگام باز کردن چند tab با یکدیگر، سیستم هنگ نخواهد کرد. برای اینکه سیستم مشتری جای کمتری بگیرد، خرید لپ تاب هم گزینه خوبی خواهد بود. همچنین تعمیر لپ تاب به نسبت کامپیوتر با سرعت بالاتری انجام می‌شود و اتصال لپ تاب به صورت بی سیم به شبکه هم امکان‌پذیر است.
    از دیگر تجهیزاتی که در صورت خرید کامپیوتر باید تهیه شوند، به شرح زیر است:
    1. هدفون
    2. موس
    3. کیبورد
    4. web cam
    · دستگاه سوئیچ Switch + کابل شبکه یا کابل LAN
    فرض کنید قرار است برای کافی نت خود یک شبکه کامپیوتری راه اندازی کنید. هر کامپیوتری یک پورت یا کارت شبکه دارد و یک جایگاه برای اتصال به سیستم‌های دیگر. برای برقراری ارتباط بین چند کامپیوتر چه باید کرد؟
    برای ارتباط چند سیستم و کامپیوتر با یکدیگر باید روی هر کدام چندین کارت شبکه وصل کرد تا باهم در ارتباط باشند. اما راه ساده‌تری هم برای برقراری ارتباط وجود دارد که آن هم دستگاه سخت افزاری کوچکی بنام سوئیچ است.
    برای راه اندازی کافی نت به چند دستگاه سوئیچ سخت افزاری نیاز دارید. همچنین داده‌ها از طریق کابل لن به شبکه کامپیوتری منتقل می‌شود. در واقع کابل لن رابط بین دستگاه‌ها در شبکه است.
    · نرم افزار مدیریت کافی نت
    تمامی صاحبان کافی نت ها از طریق برنامه مدیریت کافی نت، مدت زمانی که مشتری‌ها از سیستم‌ها استفاده می‌کنند را مدیریت می‌کنند. این نرم افزار دو نسخه دارد که یکی از آنها روی سیستم مشتری و دیگری روی سیستم مدیر کافی نت نصب می‌شود. هر مشتری که وارد کافی نت می‌شود بسته به میزان هزینه‌ای که پرداخت می‌کند و میزان زمانی که احتیاج دارد پای سیستم‌ها می‌نشیند. هنگامی که شارژ کاربر تمام شود کلیه دسترسی‌های ایجاد شده بر روی سیستم به صورت خودکار توسط این نرم افزار گرفته می‌شود. از جمله کارهایی که نرم افزار مدیریت کافی نت انجام می‌دهد به شرح زیر است:
    1. محاسبه هزینه نهایی مصرف کاربران
    2. محاسبه مدت زمان استفاده از اینترنت برای هر مشتری
    3. باز کردن و بستن سیستم‌های مشتری‌ها
    4. ساخت حساب کاربری برای مشتری‌های دائم
    5. شارژ حساب کاربری مشتریان
    6. ارسال پیام شخصی برای مشتری
    · اینترنت پر سرعت
    یکی از مهم‌ترین ابزارها برای راه اندازی کافی نت یا خدمات کامپیوتری یک ADSL خوب و اینترنت پرسرعت است؛ چرا که هم مدیر کافی نت دائماً به اینترنت نیاز دارد و هم یکی از اصلی‌ترین دلایل رجوع کلاینت‌ها به کافی نت شما، استفاده از اینترنت پر سرعت می‌باشد. مثلاً هنگام انتخاب واحد دانشگاه، سرعت اینترنت کافی نت شما حرف اول را می‌زند.
    · میز و صندلی
    برای ایجاد احساس راحتی کلاینت‌ها و خودتان به عنوان مدیر کافی نت، بهتر است در همان مراحل اولیه راه اندازی کافی نت به دنبال میز و صندلی‌های راحت و شیک بگردید. همچنین شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های خود، اقدام به تهیه میز و صندلی‌های دست دوم کنید.
    · وسایل سرمایشی و گرمایشی در کافی نت
    داشتن سیستم تهویه و وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسب یکی از مهم‌ترین اصل‌های راه اندازی کافی نت است. ایجاد فضایی مناسب همراه با دمای مطبوع نشان دهنده احترام شما به مشتری است .
    از دیگر مزیت‌های تهیه سیستم سرمایشی، حفاظت از کامپیوترها در برابر ضعیف و خراب شدن است. همیشه وسیله سرمایشی کافی نت را در کمترین دمای ممکن قرار دهید تا به نوعی به خنک کردن کیس‌ها و داغ نکردن cpu کمک کنید و باعث افزایش طول عمر سیستم‌ها شوید.
    · اسکنر و پرینتر
    خرید پرینتر و اسکنر برای راه اندازی کافی نت یکی از سودآورترین گزینه‌ها خواهد بود، چرا که هم امکان خروجی گرفتن از طریق پرینت برای مشتریان فراهم می‌شود و هم بسیاری از افرادی که فقط نیاز به پرینت و اسکن مدارک خود دارند به مغازه شما رجوع خواهند کرد.
    البته بهتر است به جای پرینتر، یک دستگاه کپی با ظرفیت پرینت بالا خریداری کنید. دلیل این پیشنهاد هم آن است که کارتریج پرینترهای ساده باید زود به زود تعویض شوند و صرفه اقتصادی ندارند.
    · دوربین مداربسته
    چند سالی است که نصب دوربین‌های مدار بسته برای اغلب اصناف از جمله کافی نت ها اجباری شده است. دوربین‌های مدار بسته‌ای را خریداری کنید که در کنار قیمت مناسب، شرایط نگهداری آسانی هم داشته باشد.
    · پنل SMS یا پنل پیامک
    بدون ارتباط با مشتریان، کسب و کار شما به آن رونقی که باید نمی‌رسد! حتماً برای کافی نت خود یک پنل پیامکی بخرید تا رویدادهای مهم و تخفیفاتی که در نظر گرفتید رو به مشتری‌ها اطلاع بدین. مثلاً می‌توانید موقع انتخاب واحد، ثبت‌نام‌های مهم به شماره مشتریان قدیمی خود پیام دهید و از آنها برای انجام خدمات در کافی نت خود دعوت به عمل بیاورید. داشتن پنل پیامک باعث افزایش تعداد مشتریان شما می‌شود.
    پارتیشن کافی نت
    کافی نت های امروزی به محلی برای انجام خدمات کامپیوتری توسط مدیر کامپیوتر تبدیل شده است. حتماً سازه‌های چوبی داخل کافی نت ها را دیده‌اید که برای حفاظت از حریم شخصی افراد بین سیستم‌های کامپیوتری قرار گرفته است، به این سازه‌های پارتیشن کافی نت می‌گویند. بخشی از هزینه خود را برای دکوراسیون داخلی کافی نت و خرید این پارتیشن‌ها کنار بگذارید.
    هزینه‌های ثابت کافی نت چقدر است؟
    شما باید بخش قابل توجهی از بودجه خود را برای حقوق و دستمزد خدمه فروش، طراحی و تحویل و کارگران خود در نظر بگیرید. هزینه آب و گاز و برق و اینترنت نیز جز هزینه‌های ثابت کافی نت هستند.
    گاهی اوقات محاسبات فیش حقوقی پرسنل بسیار پیچیده و زمان‌گیر است و همچنین ممکن است خطاهای محاسباتی نیز رخ دهد. نرم افزار حسابداری محک و افزونه حقوق و دستمزد آن، شما را در انجام راحت این فرایند یاری می‌نماید. افزونه حقوق و دستمزد محک به شما کمک می‌کند که به راحتی روند صدور فیش حقوقی را در کم‌ترین زمان تعریف کرده و انجام دهید و امکان نگهداری آن‌ها را برای ماه‌های بعد داشته باشید.
    مهارت‌های لازم برای کار در کافی نت
    راه اندازی کافی نت و خدمات کامپیوتری مانند هر شغل دیگری نیاز به مهارت دارد. بهتر است برای ورود به این حرفه با مجموعه نرم افزاری آفیس (microsoft-office) علی‌الخصوص word آشنا باشید و بتوانید به‌خوبی تایپ و وب‌گردی کنید. توانایی راه اندازی سیستم های اداری و عیب یابی نرم افزاری، مهارت داشتن در کار با نرم افزارهای گرافیکی و طراحی، توانایی بالا در ارتباط با مشتری و مدیریت زمان.
    همچنین آشنایی با وب‌سایت‌های ثبت نامی مثل سنجش، نظام وظیفه، ثبت نام کتب درسی، فیش حقوقی و… می‌تواند بسیار در رشد کسب و کار شما تأثیرگذار باشد. پس همیشه به روز و آماده به خدمت باشید.


    اموزش راه اندازی دفتر فنی :

    دفتر فنی یکی از کلیدی‌ترین و موثرترین حوزه‌ها برای رشد شغلی و افزایش درآمد است. اما بسیاری از مهندسان دفتر فنی با وجود حضور در این حوزه، هنوز نتوانسته‌اند به تسلط کامل برسند. ضعف در مباحث کلیدی مانند متره و برآورد، تهیه صورت‌وضعیت یا تنظیم لایحه تاخیرات و ضرر و زیان باعث می‌شود فرصت‌های شغلی و مالی زیادی را از دست بدهند.
    از سوی دیگر، فارغ‌التحصیلان تازه‌وارد نیز اغلب متوجه می‌شوند آموزش‌های دانشگاهی برای فعالیت موثر در دفتر فنی کافی نیست و نیازمند یادگیری مهارت‌های عملی و کاربردی هستند. همچنین، مهندسان اجرایی با تجربه به دنبال ارتقاء جایگاه و درآمد خود هستند، اما بدون شناخت کامل وظایف دفتر فنی، دستیابی به این اهداف دشوار است.
    خوشبختانه آکادمی عمران با طراحی دوره جامع نخبگان دفتر فنی به این نیازها پاسخ داده است. در این دوره، تمام مهارت‌های ضروری دفتر فنی، از اصول متره و تهیه صورت‌وضعیت تا لایحه تاخیرات و رسیدگی، مدیریت ادعا و شرکت در مناقصات پیمانکاری به‌صورت کاملا کاربردی و مبتنی بر پروژه‌های واقعی آموزش داده می‌شود.


    چه در آغاز مسیر باشید، چه تجربه‌ کار اجرایی یا حضور در دفتر فنی داشته باشید، این آموزش نقطه عطفی برای تثبیت موقعیت شغلی، افزایش درآمد و تبدیل‌شدن به نیرویی حرفه‌ای در پروژه‌های عمرانی خواهد بود.
    ضرورت آموزش دفتر فنی
    در بازار کار رقابتی مهندسی عمران، تسلط بر مهارت‌های تخصصی دفتر فنی دیگر یک انتخاب نیست؛ بلکه یک ضرورت برای ارتقاء جایگاه شغلی و افزایش درآمد است. برای مثال، بسیاری از مهندسین اجرایی که تنها به دانش فنی محدود شده‌اند، در شرایط رکود یا تغییرات بازار، جایگاه خود را از دست می‌دهند، در حالی که کارشناسان دفتر فنی ماهر به دلیل توانایی مدیریت امور پیمان، متره و برآورد و تنظیم صورت‌وضعیت‌های قبلی و پیروزی در مناقصات آینده همواره مورد نیاز پروژه‌ها باقی می‌مانند.
    آمارها نشان می‌دهد که درآمد کارشناسان دفتر فنی تا ۳۰ درصد بیشتر و نرخ بیکاری آن‌ها به طور قابل‌توجهی کمتر از مهندسان اجرایی است. همچنین، این مهارت‌ها امکان کار در شرایط محیطی مناسب‌تر و بدون دشواری‌های رایج در محیط‌های کارگاهی را فراهم می‌کند
    گام اول: یافتن یک گوشه بازار در چاپ دیجیتال


    1. در چاپخانه ها و چاپ و تکثیرها شاگردی کنید!
    خیلی توصیه می شود که قبل از ورود به این کسب و کار، در جای دیگری به کسب تجربه عملی مشغول شوید. سعی و خطا کردن در این کار ممکن است به قیمت برباد رفتن سرمایه و نارضایتی مشتریانتان تمام شود. نکات ظریف و جزئیاتی وجود دارد که از بیرون کسب و کار ممکن است به چشم نیایند و یادگیری آنها بدون کار عملیاتی ممکن نیست.
    2.یافتن یک گوشه بازار در صنعت چاپ دیجیتال.
    اکثر کارآفرینان موفق چاپ، کسب و کارشان را با یافتن گوشه بازار‌ در یک حوزه اختصاصی آغاز کرده اند. امروزه موفقیت بیشتر از طریق تمرکز بر یک نیاز خاص و برآورده کردن آن حاصل می شود تا اینکه بخواهیم نیاز همه افراد را پوشش دهیم.
    برای مثال می توان به چاپ پلاک های خطر و یا تابلوهای راهنما اشاره کرد. تارگت این کسب و کار، شرکت هایی هستند که نیاز فوری به چاپ علائم و تابلوهای راهنما دارند. ممکن است درخواست های آن ها غیر مداوم و فصلی باشد، اما میتوان با تمرکز بر نیاز آنها به حاشیه سود خوبی رسید.
    3. با استانداردهای آن گوشه بازار آشنا شوید
    ممکن است آن گوشه بازار را که انتخاب کرده اید استاندارهای بخصوصی داشته باشد که رعایت کردن آنها نیاز به خرید تجهیزات گران و بکارگیری نیروی متخصص باشد. قبل از شروع به کار حتما این استانداردها را بررسی کنید.
    4. هشدار! با احتیاط قول بدهید!
    به خاطر داشته باشید که شما مسئول تحویل به موقع کار و جلب رضایت مشتریان هستید. هرگونه تضمین کتبی و یا شفاهی مانند تضمین کیفیت چاپ، زمان تحویل و … ممکن است شما را به دردسر بیاندازد چون این احتمال وجود دارد که مشتری کار را رد کند.
    ممکن است مشتریان بخواهند در مواردی مانند زیر از شما تضمین بگیرند:
    • کیفیت چاپ دیجیتال مطابق با برترین کیفیت باشد، رنگها بسیار دقیق چاپ شوند و محصول کاملا جلوه کند.
    • کیفیت رنگ ها عالی باشد
    • رنگ ها رضایت بخش باشند!
    دقت کنید که اینگونه قول دادن ها باعث دردسر میشون چون ممکن است کیفیت از نظر مشتری با نظر شما متفاوت باشد.
    استانداردها در کیفیت چاپ تبلیغاتی از نشر رومیزی (مثل کپی رنگی و تکثیر معمولی) بالاتر دستیابی به این کیفیت نیازمند طراحی و گرافیک حرفه ای و از آن طرف چاپخانه ای مجهز است. بنابراین در هنگام عقد قرارداد به این موضوع دقت کنید.
    وقتی مشتری نوع کاغذ و برند آن و هرجزئیات دیگری را مشخص کرده است و به صورت کتبی موافقتی انجام شده،‌ شما نمی توانید اعمال سلیقه کنید. چون این ریسک وجود دارد که مشتری کار را قبول نکند و درخواست چاپ مجدد کند با هزینه شما!



    گام دوم: تعیین و تهیه تجهیزات چاپ دیجیتال مورد نیاز
    1.در مورد رقیبان و تجهیزات چاپ دیچیتال مورد استفاده آنها تحقیق کنید.
    پس از اینکه گوشه بازار خود را پیدا کردید،‌ در مورد این تحقیق کنید که چه کسانی تا کنون نیاز این بازار را برطرف میکرده اند و در موردشان تحقیق کنید. وبسایت آن ها را رصد کنید و در مورد خدماتی که قادر به ارائه آن نیستند مطالعه کنید. درباره روشهایی که به آن گوشه بازار میتواید نفود کنید فکر کنید و طرح کسب و کار خود را تهیه کنید.
    2.از تولید کننده ها در مورد تجهیزات چاپ دیجیتال موجود تحقیق کنید.
    پس از تشخیص اینکه رقبای شما از کدام تجهیزات استفاده می‌کنند، شروع به خریداری تجهیزات خود نمایید. شما باید تجهیزاتی با کیفیت عالی و در عین حال مقرون به صرفه برای گوشه بازار خود پیدا کنید. انتخاب اشتباه تجهیزات می‌تواند باعث نابودی کسب و کار شما شود.
    ابتدایی ترین نیاز شما یک کامپیوتر رو میزی، تعدادی نرم افزار طراحی و یک پرینتر دیجیتالی با کیفیت عالی است که توان پرینت طرح هایی تا قطع A3 را داشته باشد.
    بعد از آن ممکن است به یک دستگاه فتوکپی نیاز پیداکنید؛ بعضی از آنها کار پرینتر و اسکنر را هم انجام میدهند. بسته به نوع کارتان ممکن است به دستگاه برش کاغذ، دستگاه پرس کارت با قابلیت تنظیم دما، دستگاه سوراخ کن و دستگاه فنرزنی و … هم نیاز پیدا کنید.
    بهتر است یک شبکه کوچک وایرلس و یا کابلی هم راه اندازی کنید تا نیازی به انتقال فایلها با فلش نباشد؛ هزینه زیادی هم ندارد.
    3.در مورد مجوزهای لازم چاپ دیجیتال تحقیق کنید و آنها را تهیه کنید.
    بسته به نوع چاپ دیجیتال که انتخاب میکنید، ممکن است مجوزهای مختلفی در شهر و استان شما وجود داشته باشد. درگاه ملی خدمات دولت هوشمند، اتحادیه صنف فتوکپی و پلات، صنف تایپ و تکثیر، انجمن چاپ دیجیتال ایران، دفتر امور چاپ وزارت ارشاد و … مراجعی هستند که مجوزهای مربوطه را صادر میکنند. مراجعه به اداره اماکن نیروی انتظامی هم که جزو واجبات است!
    برای راه اندزای وبسایت چاپ آنلاین هم به «نماد اعتماد الکترونیکی» و «نماد ساماندهی فضای مجازی» نیاز خواهید داشت که با مراجعه به وبسایت هرکدام مراحل دریافت را میتوانید مشاهده کنید.

    3.در مورد مجوزهای لازم چاپ دیجیتال تحقیق کنید و آنها را تهیه کنید.
    بسته به نوع چاپ دیجیتال که انتخاب میکنید، ممکن است مجوزهای مختلفی در شهر و استان شما وجود داشته باشد. درگاه ملی خدمات دولت هوشمند، اتحادیه صنف فتوکپی و پلات، صنف تایپ و تکثیر، انجمن چاپ دیجیتال ایران، دفتر امور چاپ وزارت ارشاد و … مراجعی هستند که مجوزهای مربوطه را صادر میکنند. مراجعه به اداره اماکن نیروی انتظامی هم که جزو واجبات است!
    4.تامین مالی
    تقریبا همه کسب و کارهای ورشکست شده، دلیل شکست خود را دلایل مالی می دانند! خیلی مهم است که قبل از راه اندازی مجموعه چاپ دیجیتال خود، به تامین منابع مالی آن در گامهای بعدی توسعه فکر کرده باشید. توصیه می شود که یک بیزینس پلن تهیه کرده و با فرشتگان کسب و کار برای سرمایه گذاری مذاکره کنید.
    گام سوم: ارائه خدمات چاپ دیجیتال و ارزش آفرینی
    1. وبسایت چاپ آنلاین خود را راه اندازی کنید
    همین الان که مشغول خواندن این متن هستید،‌ عده‌‌ای در محدوده شما در حال جستجوی خدمات چاپی در اینترنت هستند! یک وبسایت خوب سفارش آنلاین به شما کمک میکند تا بسیاری از این مشتریان اینترنتی را به خود جذب نمائید. خبر خوب اینکه داشتن این امکانات دیگر مانند گذشته گران و پردردسر نیست و با هزینه ای مناسب و در کمتر از 24 ساعت می توانید صاحب یک وبسایت حرفه ای چاپ آنلاین شوید.
    2.مکان کسب و کار چاپی خود را انتخاب کنید: مکان، مکان، مکان!
    دسترسی به مشتریان کلیدی و ایجاد فضای کافی برای پرسنل و تجهیزات، دو عامل مهم در رونق کسب و کار شما هستند که با انتخاب مکان مناسب به هر دوی آنها خواهید رسید.
    برای مثال نزدیکی به دانشگاه و یا محیط های دانشجویی می تواند رونق زیادی برای کسب و کار شما فراهم آورد.
    با مراجعه با وبسایت های معاملات املاک میتوانید با توجه به هزینه هایتان، گزینه های مختلف را باهم مقایسه کنید و تصمیم بگیرید.

    3.برای هر کدام از خدمات چاپی خود منویی تهیه کنید
    اکثر صاحبان کسب و کار نمی دانند که دقیقا به کدام محصول چاپی نیاز دارند. برای مثال ممکن است یک تولید کننده صنایع غذایی تصمیم بگیرد برای یک سمینار و یا رویداد بازاریابی از چاپ وینیل برای تبلیغاتش استفاده کند. در حالیکه با همان هزینه میتواند رول آپ با کیفیت و قابل حملی چاپ کند که در همه مراسم ها قابل استفاده باشد.
    هر چقدر مشتریان از کاربرد محصولات شما اطلاعات بیشتری داشته باشند،‌ به همان اندازه رضایتمندی آنها از خریدشان افزایش خواهد یافت.

    4.محصولات و خدمات مکمل چاپی ارائه دهید
    بسیاری از محصولات چاپی، محصول مکملی هم برای نصب و نمایش نیاز دارند. مثلا بست بنر، استند بروشور و …. با ارائه این محصولات مکمل علاوه بر افزایش سودآوری، باری از دوش مشتریان خود خواهید برداشت که مشتری از این جهت از شما سپاسگزار خواهد بود.

    5.در قیمت گذاری خدمات چاپی دقت کنید
    شاید بتوان گفت قیمتگذاری به تنهایی به اندازه بقیه اقدامات بازاریابی بر موفقیت شما تاثیرگذار است. با توجه به بخشی از بازاری که انتخاب کرده اید و ویژگی هایی مشتریانتان قیمتها را متناسب سازی کنید. پیشنهاد میشود در این خصوص از یک مشاور بازاریابی کمک بگیرید و یا کتابی خوب مطالعه کنید.
    6.تبلیغات کنید
    بدون تبلیغات و اطلاع رسانی دیر یا زود ورشکست خواهید شد! حتما دنبال راهکاری برای معرفی برند و خدمات خود باشید؛ از انواع روشهای آفلاین و آنلاین استفاده کنید، شرکت در رویدادها، تبلیغات در سایت های پربازدید، بازاریابی محتوایی و … می توانند به شناسایی بهتر شما کمک کنند.
    برای راه اندازی کسب و کار چاپ دیجیتال به چه مهارت هایی نیاز دارید؟
    روی یادگیری مهارتهای فروش خدمات چاپی تمرکز کنید. حتی اگر بهترین تجهیزات چاپ دیجیتال و بهترین کارمندان جهان را داشته باشید وقتی مهارت فروشندگی نداشته باشید،‌ بازنده خواهید بود. هیچ چیز بهتر از کارکردن در بخش فروش یک چاپخانه و یا شرکت تبلیغاتی نمیتواند در یادگیری این مهارت به شما کمک کند. یک راه میانبر هم وجود دارد؛ نمایندگی یک برند معتبر را بگیرید، آنها این مهارت را به شما آموزش خواهند داد.
    خدمات مکمل چاپی را برونسپاری کنید.
    خیلی وقت ها بصرفه تر است بجای اینکه همه خدمات تکمیلی چاپ را خودتان انجام دهید، آنها را به یک شرکت دیگر برونسپاری کنید. یاد بگیرید که بجای رقابت با دیگران با آنها همکاری کنید. بسیاری اوقات شراکت و همکاری با دیگران به رشد و پیشرفت هر دوی شما خواهد انجامید. ضمن اینکه در بیشتر مواقع گریزی از همکاری نیست، چون خواسته های مشتریان متنوع است و توان شما محدود.
    مخصوصا با یک چاپخانه افست خوب هم قرارداد ببندید تا بتوانید بعضی از خدمات چاپ افست مثل کارت ویزیت و سربرگ را هم ارائه دهید.

    برای راهنمایی بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید .

    09137275589

    09135643252

    تماس با ما
    *
    *
    *

    پشتیبانی و خدمات امداد:

    09137275589